Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Cecilia - 31 mars 2008 17:47

Så har första dagen i skolan efter 9 veckors "praktik" kommit till sitt slut..

Det var med blandade känslor man gick tillbaka till skolan..

Att spendera 9 veckor mer eller mindre ensam, och sedan slängas ut i verkligheten igen och träffa 17 av sina 20 klasskamrater plus sin lärare, det var ett äventyr.. Men det kändes ändå rätt okey.. Kändes bättre än jag hade förväntat mig..

På förmiddagen hade vi lite samtal i smågrupper då vi berättade för varandra om hur de senaste dryga 2 månaderna har varit.. 

Efter lunch så hade vi 5 redovisningar.. Riktigt intressant att lyssna till..

Imorron är det första basgruppsträffen.. Då blir det en tur till Lindahls.. Vi är lite trötta på biblioteket just nu.. *S*

Sen på onsdag så är det återigen dags för redovisningar.. Då är det min tur bland annat.. Får väl se hur det går.. Jag fasar.. *hehe* Nä, det ska nog gå bra tror jag.. Ska berätta om hur min process har gått, vad jag har gjort och vad jag har funderat på..


Under våra diskussioner, samtal och redovisningar kom jag lite till insikt om hur jag kanske egentligen borde se till mitt liv.. 

Någon i en av grupperna gav ett citat: "Man är mer än summan av sina misslyckanden"..

Det fick mig att tänka lite.. Det kanske är så..

Det kanske är så jag borde tänka? Att jag faktiskt är mer än bara det jag gör fel?

Jag kanske fokuserar så mycket på allt som går åt skogen och alla fel och misstag jag gör, så att jag glömmer bort att jag faktiskt kan göra bra saker också?

"Inget ont som inte har något gott med sig" heter det ju.. Jag kanske bara har svårt att se det goda i allt som händer?

Det blev en liten tankeställare som tåls att fundera vidare på..


Nog om skolan.. *S*

Idag har det varit gräsligt varmt.. Varmare än såhär behöver det inte bli tycker jag.. Då går det ju inte att vistas nån annanstans än i frysen.. Usch, gillar verkligen inte när det är varmt o soligt ute.. Man kanske är lite vampyr trots allt.. *S*


Nä, nu ska jag ta o skala en banan åt min lilla apa som springer runt här och är lite okry..


Skriver mer imorron kanske..


Puss Puss 

Ovido - Quiz & Flashcards