Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Lugnt.. Men ändå fullt upp..

Av Cecilia - 3 mars 2010 13:30

Ja vad kan man säga.. Tiden springer iväg så man inte hinner med..

Efter att ha gått 3 dagar över tiden så kom det till slut ut en liten tös till.. En Ronja blev det denna gången..

Här är hon nog bara ett par timmar gammal.. Första timmen fick hon ligga på bröstet, men efter det fick hon gå till pappa medans mamma åkte iväg till op och sen uppvaket.

(12/2-10) 


Det känns nästan som att det var igår, men på fredag blir det lilla Pyret 3 veckor!!!


(26/2-10)


Hon är världens snällaste.. Hon sover nästan jämt, och när hon väl är vaken så gör hon inte mycket väsen av sig.. Hon hickar dock ganska ofta.. Vilket är ruskigt sött, men måste vara fasligt jobbigt för henne..

Hon sover hela nätterna och vaknar inte ens när hon gnäller o får mat.. Vakentiden ökar dock successivt.. Förut var det typ 3x10 minuter som hon var vaken per dag, nu handlar det mer om halvtimmar osv.. Men det är mysigt.. Hon börjar få lite mer fokus på tillvaron..

Även om det är lugnt och skönt så är det ändå fullt upp.. Amning allt från varannan till var 4:e timme, blöjbyten stup i kvarten och givetvis storasyster som ska vara med på allt och lite till..

Tur att hon ändå är så intresserad av lillasyster.. Hjälper till att byta blöjor osv., inte enkelt när man är 5 år, men hon gör så gott hon kan..

O givetvis sitta med lillasyster i knät när lillasyster faktiskt behagar vara vaken i några minuter..

Får väl se om intresset håller i sig eller om det blir mindre roligt med småsyskon längre fram.. :Þ

Men än så länge är hon iaf en VÄLDIGT stolt storasyster.. =)

(22/2-10)


Och givetvis så finns det en vansinnigt stolt fader med i bilden med.. =D


  (18/2-10)

  (15/2-10)




Men nu är det dags att fortsätta här hemma med bägge töserna..


Puss o hej på er alla..

 
 
Flygande isbjörnen

Flygande isbjörnen

6 mars 2010 00:46

åh vad fint inlägg!

http://whatshappeningtome.blogg.se

 
Anders

Anders

13 maj 2010 22:39

Jäklar vad söt hon är! :-) ...som du mräker är jag inte inne på din blogg så ofta iom att du uppdaterar så sällan.;-)
Snart dags att få se den lilla va!?

http://www.toniochjag.blogg.se

 
Ingen bild

TheFallenOne

13 maj 2010 22:46

Hehe ja visst är hon.. =)
O hon bara växer för var dag som går..
Ja jag får väl ta o försöka ta mig till stan snart..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 20 juli 2012 20:55

Ojojoj.. Nu blev det sådär igen.. Brutalt längesen man plitade ner nåt här..Men det händer ju så fasligt mycket hela tiden så man hinner ju inte med.. Men en snabb re-cap av senaste året då.. Blev färdigutbildad uska till slut, och hann dessutom in...

Av Cecilia - 30 maj 2011 14:35

Allting känns så bra så det är helt sanslöst egentligen. Det finns så många beslut jag tagit som jag undrat om jag gjort rätt i det ögonblicket. Men med facit i hand ångrar jag INGENTING. Hade jag inte gjort allt jag gjorde, så hade jag inte sutt...

Av Cecilia - 22 januari 2011 11:42

ÄNTLIGEN verkar det som att allting löser sig.. Sista månaderna har varit fasligt jobbiga.. Inget jobb, inget plugg, ingen a-kassa.. Kris a la max! Men, så äntligen.. Ett samtal igår och allting löste sig.. 2 veckor efter kursstart så ringer Ku...

Av Cecilia - 1 oktober 2010 14:55


Som dom flesta vet så har min kära sambo egen datafirma.. Och nu har de ett erbjudande på en dator som är mer eller mindre ett måste för alla som spelar.. Priset? Endast 6 995 kr.. Inte illa va?    En speldator med rätt prestanda till rätt p...

Av Cecilia - 23 april 2010 09:41

Det är med att uppdater bloggen ofta går visst inte så bra.. *S* Nu var det 1,5 månad sen igen.. Tiden bara springer iväg som vanligt.. Sist jag skrev hade Pyret inte ens hunnit bli en månad.. Idag blir hon 10 veckor! Det är helt otroligt.. Hon v...

Ovido - Quiz & Flashcards