Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Livet på svarta åskmoln..

Av Cecilia - 27 augusti 2008 22:02

Ja vad ska man säga?

Livet leker berg-och-dalbana med mig som vanligt..


Har fått världens bästa present av min syster och hennes man..

Jag fullkomligt HATAR att fylla år, men iår var det värt det.. *S*

Pratade med min syster på kvällen av min födelsedag, och hon sa att de ville ge mig en rejäl present innan de flyttar till hus och skaffar fler barn.. 

Min första tanke var väl ett klädkonto på 2000:- eller något i den stilen..

Men IKKE!

De ska betala mitt körkort!!!!!!!!!!

Snacka om att nästan få en hjärtattack vid 24 års ålder.. *S*

Jag blev överlycklig! 

Så nu ska jag bara ta o skriva in mig på körskolan så ska det brummas hej vilt sen.. =)

Det gör att jag givetvis inte kan låta bli att sitta o kolla efter billiga bilar.. Trots att jag inte kommer skaffa bil på vääääääääääldigt länge eftersom det är så förbannat dyrt att äga dom med alla försäkringar, skatter, bensin o fan o hans moster..

Men det ska bli skoj när man äntligen har körlappen i näven,  även om det kan ta ett tag att ta sig dit..


Det var väl det mest upplyftande just nu..


Men sen är man åter tillbaka på  ruta 1 vad det gäller skolan..

Förra terminen spenderade jag 9 veckor med att sitta hemma och försöka komma på om jag verkligen vill gå den här utbildningen..

Då kom jag fram till att jo det vill jag faktiskt..

Sen blev det sommarlov och man kom ut i arbetslivet litegrann, och nu när jag är tillbaka så känner jag bara att jag är tillbaka precis där jag var innan dom där 9 veckorna..

Vill jag verkligen fullfölja?

Kände idag hur humöret bara sjönk när jag satt i skolan.. Mår inte riktigt bra av att vara där.. Det gör mig deprimerad..

Men troligen kommer jag väl uthärda det här sista året, det ökar iaf mina chanser till jobb senare..

Men jag skulle ju fan så mycket hellre jobba och leva..

Får se vad som händer.. Bara jag inte rusar med huvudet före in i väggen så blir det nog bra..

Jag får ta en dag i taget..


Tur att jag har mina dagar här och där när jag ska jobba istället för att vara i skolan..

Det kommer vara min räddning tror jag!



Och IDAG har jag ÄNTLIGEN efter drygt 6 månader fått den där förbaskade byrån som jag varit lovad..

Bättre sent än aldrig, eller vad säger man? ;-)

Det som krävdes var visst ett halvt kilo rabarber i muta.. hehehe.. 


Nä, nu ska jag fortsätta smurfa här i soffan o glo på dumburken..


Tjipp o hejsan hoppsan.. 

 
 
Anders

Anders

1 september 2008 14:20

Det där lät ju nästan som ett påhopp vad det gäller byrån... Men du ser, bara rabarberna plockas fram så kommer det stekta sparvar (eeeeh, eller iaf en byrå) flygandes...

http://www.anderstankar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 20 juli 2012 20:55

Ojojoj.. Nu blev det sådär igen.. Brutalt längesen man plitade ner nåt här..Men det händer ju så fasligt mycket hela tiden så man hinner ju inte med.. Men en snabb re-cap av senaste året då.. Blev färdigutbildad uska till slut, och hann dessutom in...

Av Cecilia - 30 maj 2011 14:35

Allting känns så bra så det är helt sanslöst egentligen. Det finns så många beslut jag tagit som jag undrat om jag gjort rätt i det ögonblicket. Men med facit i hand ångrar jag INGENTING. Hade jag inte gjort allt jag gjorde, så hade jag inte sutt...

Av Cecilia - 22 januari 2011 11:42

ÄNTLIGEN verkar det som att allting löser sig.. Sista månaderna har varit fasligt jobbiga.. Inget jobb, inget plugg, ingen a-kassa.. Kris a la max! Men, så äntligen.. Ett samtal igår och allting löste sig.. 2 veckor efter kursstart så ringer Ku...

Av Cecilia - 1 oktober 2010 14:55


Som dom flesta vet så har min kära sambo egen datafirma.. Och nu har de ett erbjudande på en dator som är mer eller mindre ett måste för alla som spelar.. Priset? Endast 6 995 kr.. Inte illa va?    En speldator med rätt prestanda till rätt p...

Av Cecilia - 23 april 2010 09:41

Det är med att uppdater bloggen ofta går visst inte så bra.. *S* Nu var det 1,5 månad sen igen.. Tiden bara springer iväg som vanligt.. Sist jag skrev hade Pyret inte ens hunnit bli en månad.. Idag blir hon 10 veckor! Det är helt otroligt.. Hon v...

Ovido - Quiz & Flashcards