Alla inlägg under juli 2008

Av Cecilia - 9 juli 2008 21:49

Så har de senaste två dagarna sett ut i omgångar..

Livet kan vara rätt tungt ibland..

Klockan 02,45 inatt var det 2 år sedan Pappa gick bort..

Det har gjort att livet blir en berg-och-dalbana mellan varven..

Tog en timmes promenad igårkväll vid 21-tiden för att försöka rensa tankarna lite.. Det gick väl sådär.. Men det var skön luft ute och behagligt att bara gå ensam och inte behöva bry sig om någon annan..


Efter att ha varit ute drygt en timme beslutade jag mig för att gå bort till pojken trots att det inte var det jag hade planerat..

Kände att jag behövde någon som bara kunde hålla om mig en stund.. Och på något vis får han mig alltid att le förr eller senare..

Spenderade natten hos honom vilken var väldigt lättande.. Att slippa gå hem till en tom coh ensam lägenhet där jag bara skulle fortsatt mitt tänkande..


Sedan imorse så följde jag med honom och tittade på en lägenhet.. Den var väl dock inte i bästa skicket och i mina ögon inte värd sitt pris.. Snacka om renoveringsobjekt.. Men men.. Finns nog säkert någon som vill ha den..


När vi väl hade skiljts åt efter lägenhetsvisningen så begav jag mig hemåt för att göra mig iordning..

Åkte ner till station och satte mig på tåget till Mjölby för att åka till graven..

Turligt nog var Mor min redan i Mjölby och väntade på mig så jag dels inte behövde ta bussen till kyrkogården, och dels inte behövde gå själv..

Det var ganska skönt på sätt o vis eftersom vi är så fruktansvärt lika..

Så vi stod en stund vid Pappas grav och bara pratade om allt möjligt.. Hur det var när han gick bort osv..

Det var första gången jag såg stenen i verkligheten sedan de satte dit hans namn.. Det gjorde det hela ganska mycket jobbigare..

Det blir så slutgiltigt på något sätt.. Men samtidigt är det skönt..


När vi var färdiga hos pappa fick jag skjuts tillbaka ner till stationen igen, och tog tåget hem till stan..


Sedan har dagen varit ganska lugn.. Var hemma en liten stund och tog igen mig, sedan ner på stan o köpa strumpor.. Jag får skylla på katterna att alla mina strumpor försvinner eller går sönder hela tiden.. *hehe*


Kvällen sedan har varit fruktansvärt passiv.. Känner att jag saknar att ha en dvd-spelare.. Måste nog skaffa en snart..


Just för tillfället försöker jag få ur min älskade lilla Nato en tid när hon ska ut o gå med sin promenadlimpa, så jag vet om jag kanske ska pallra mig ut en stund i den sköna kvällen..

Annars blir det nog sängen ganska snart..


Jobb imorron.. Kort dag.. Bara 3 timmar på eftermiddan..

Men ändå.. Fredag jobbar jag betydligt mer och jobbar även lördag.. Så fredag ska jag krascha hos bror min i Miss Kitty-land.. :Þ


Nä, ett glas hemmagjord flädersaft och sedan ut i naturen.. Njuta av luften och tänka lite på farsgubben.. =)


puss o kram på er..

Av Cecilia - 3 juli 2008 23:47

..av senaste dagarna innan jag ska skutta in i duschen o sen ner i sängen..


Igår hade jag besök av två helt underbara människor! Mina vänner nerifrån trakterna i Västergötland där jag bodde innan jag flyttade tillbaka till älskade Östergötland..

De var på väg till Sthlm och World Dog-utställningen(?).. Ena vovvan deras kom på 3:e plats i sin klass om jag förstod det hela korrekt..

Det var ett helt år sen jag träffade dom sist, vilket även var första gången.. Så det var grymt kul att ses igen.. =)


Idag var det en del att göra på jobbet.. Hade en del frågor som jag inte riktigt redde ut, så det får ta o fixas snart.. Men så länge kunden är nöjd så är det ju bra.. =) 

Men idag har jag varit ganska trött.. Värmen söker ju rätt kraftigt..


Kvällen var väl sådär till en början, eftersom jag var trött så hade jag ganska kort stubin när lillan satte sig på tvären, men det gick bra iaf..

När hon väl hade somnat, så slängde jag mig först i sängen och slumrade till en stund, sen så knallade jag vidare till soffan för o glo på Reaper en sväng vid 21..

Men till min stora förvåning så vrids nyckeln om i låset rätt vad det är, och där står min älskling i hallen.. 

Det var jättelängesen han var här sist, har verkligen saknat att ha honom här hemma.. Så det var en mycket trevlig överraskning.. Skönt att få en kram eller femton och lite gos..

Har ju varit så sabla kramsjuk på sistone så det var behövligt..  Det gjorde mig verkligen glad att han kom förbi.. Det kan jag leva på länge.. (Men låt det inte dröja FÖR länge till nästa gång igen sötnos.. ;Þ )


Imorron jobbar jag kort dag.. Milt sagt.. 9-12,15.. Det störiga är att bussarna o tågen inte passar fullt lika bra när jag slutar kvart över en timme, kommer inte hem förrän 14-hugget.. O då ska jag hämta lillan.. Så det blir en del dötid i Miss Kitty-land imorron.. Men det är ju sånt man får leva med..


Nä, nu är det bäst att jag knallar in i duschen en sväng.. Orka duscha tidigt imorrnbitti lixom.. *hehe*


Natti natti på er..

Puss puss


- Älskar dig sötnos.. Glöm inte det.. - 

Ovido - Quiz & Flashcards