Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Skola osv..

Av Cecilia - 20 maj 2008 18:21

Denna dagen har varit ganska schysst..

När jag kom hem från skolan så låg det en bröllopsinbjudan på hallmattan.. Det var skojsigt.. Får väl se om jag kan åka bara.. Det är lite långt bort, och sånt kostar pengar.. Men det är sånt som märks hur jag gör.. Har fram till 1:e juli att bestämma mig..


I övrigt har jag visserligen varit i skolan hela dan, men det har funkat rätt bra ändå..

Försöker just nu lära mig att komma för sent.. Det går INGET bra.. Jag blir helt tokig.. Det verkar vara omöjligt för mig att komma för sent till skolan.. Det stör mig..


Men dagen har varit intressant på det hela taget.. Stefan har pratat om systemteori idag och igår..

Dagen idag innehöll även inslag om linjärt vs. cirkulärt tänkade, homeostas, koherens, 1:a och 2:a gradens förändring, 1:a och 2:a ordningens cybernetik, paradigmskifte, triangulära samspel, hierarki, hoppande lojalitet,  lösningsfokusering och dess förhållningssätt, faser i arbetet och sist men inte minst, salutogena och patogena förhållningssätt.. Och givetvis mer än så..


Och HUR mycket av det förstod ni stackars satar som läser min blogg? *S*


Efter skolans slut så hade jag och The Skauning ett samtal med våran lärare Stefan, om våran examinationsuppgift.. Då fick vi chansen att ventilera hur totalt jävla sågade vi blev an en i klassen på våran opponering..

Det var rätt skönt att få det ur systemet efter att ha gått runt o muttrat lite över det till och från en period..

Men nu vet vi iaf vad det är som vi måste göra för att få våra 15 högskolepoäng.. Vi har dock gott om tid på oss att bli färdiga.. Fram till april/maj NÄSTA år..


Kvällen ikväll blir nog lugn tror jag.. Inga större utsvävningar.. Johan är i Sthlm, så honom kan det vara svårt att prata med ikväll.. *S*

Men ska väl försöka läsa lite i diverse böcker kanske om jag ids..

Ska till bibblan och plugga klockan 9 imorron innan det är dags för handledning på skolan 13,30..


Ska kasta mitt lilla troll i säng här om en halvtimme så sen blir det nog lugna puckar för hela slanten..

Kanske stör mig lite på mina älskade grannar som precis började spela musik..


Kluddrar väl lite mer en annan gång..


Puss puss 

 
 
Anders

Anders

20 maj 2008 18:49

Jag är imponerad... Inlägg 2 dar i rad, nice! Å inte bara en massa beklaganden o fula ord... trefvligt! Sen att jag inte fattade så himla mkt av alla dina vackra ord ni får lära er i skoan är ju en annan sak...

http://www.anderstankar.blogg.se

 
Anders

Anders

17 juni 2008 23:38

Nu har jag gjort en sån där utmaning på min blogg. Jag brukar inte skicka sånt vidare, men gör ett undantag den här gången...

http://www.anderstankar.blogg.se

 
Tobson

Tobson

23 juni 2008 16:50

1:a och 2:a ordningens cybernetik... bygger ni nästa generations supersoldater eller!? ha ha... Jag kan lära dig att komma för sent om du vill, jag är något av en expert skulle man kunna säga ;)

http://tobson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 20 juli 2012 20:55

Ojojoj.. Nu blev det sådär igen.. Brutalt längesen man plitade ner nåt här..Men det händer ju så fasligt mycket hela tiden så man hinner ju inte med.. Men en snabb re-cap av senaste året då.. Blev färdigutbildad uska till slut, och hann dessutom in...

Av Cecilia - 30 maj 2011 14:35

Allting känns så bra så det är helt sanslöst egentligen. Det finns så många beslut jag tagit som jag undrat om jag gjort rätt i det ögonblicket. Men med facit i hand ångrar jag INGENTING. Hade jag inte gjort allt jag gjorde, så hade jag inte sutt...

Av Cecilia - 22 januari 2011 11:42

ÄNTLIGEN verkar det som att allting löser sig.. Sista månaderna har varit fasligt jobbiga.. Inget jobb, inget plugg, ingen a-kassa.. Kris a la max! Men, så äntligen.. Ett samtal igår och allting löste sig.. 2 veckor efter kursstart så ringer Ku...

Av Cecilia - 1 oktober 2010 14:55


Som dom flesta vet så har min kära sambo egen datafirma.. Och nu har de ett erbjudande på en dator som är mer eller mindre ett måste för alla som spelar.. Priset? Endast 6 995 kr.. Inte illa va?    En speldator med rätt prestanda till rätt p...

Av Cecilia - 23 april 2010 09:41

Det är med att uppdater bloggen ofta går visst inte så bra.. *S* Nu var det 1,5 månad sen igen.. Tiden bara springer iväg som vanligt.. Sist jag skrev hade Pyret inte ens hunnit bli en månad.. Idag blir hon 10 veckor! Det är helt otroligt.. Hon v...

Ovido - Quiz & Flashcards