Alla inlägg den 19 februari 2008

Av Cecilia - 19 februari 2008 08:34

Ingen rolig natt inatt..

Lillan gick och la sig kvart i sju igår, men sen blev hon väckt vid 9-10 av mina jävla grannar som inte har nån pli på sina ungar..

Så det var bara att traska in till lillan och upptäcka att hon har feber.. Efter många om och men lyckades hon iaf somna om efter att ha fått lite panodil..

Halv 11 kom jag i säng, och somnade ganska omgående, men väcktes sen av en ropande lillan..

Och yr i nattmössan  som man blir när man väcks strax efter att man somnat, så gick jag och plockade upp henne i tron om att det var morgon.. 

TJI fick jag när jag senare kollade klockan när vi krupit ner i min säng..

Klockan var inte mer än 1! 

Sen låg hon vaken bredvid mig och tog upp allt mitt utrymme i sängen tills jag lyckades få henne att lägga sig i sin egen säng när klockan närmade sig 2-halv 3.. 

Tänkte då att va skönt, hon kommer sova länge imorron.. Håller henne hemma från dagmamman eftersom hon haft feber..

Men IKKE! klockan tjugo i 8 ringer det på dörrn.. Vaktmästarn.. 

Så det var bara att knalla upp..

Lillan vaknade ju givetvis oxå av dörrklockan.. 

Men nu är iaf mitt sovrumselement fixat, och jag ska få ett nytt handtag till frysen.. Det gamla tog han med sig.. Så det är lite bökigt att ta sig in i frysen just nu..


Så idag känner jag mig allt utom utvilad.. Tur att det blir en lugn dag..

Skulle träffat Emmiz på stan, men vi struntar i det och tar en fika hemma hos mig istället.. Mycket bättre tyckte jag..

 Känns som att det blir en "pyjamasdag" idag.. Varför ta på sig en massa kläder om man inte ska gå ut? :Þ 


Ser ut att kunna bli en "vårig" dag idag med.. Varmt igår.. 

Hade en kompis från högstadiet förbi här igår..

Vi har inte träffats på 5 år kom vi fram till.. Så det var riktigt kul..

Hon bor bara 20 minuter från stan på en bonngård, så jag lovade att ta med mig lillan ut någon dag så lillan får klappa kossor.. 


Men nu ska jag se om jag hittar något för min stackars hals.. Aj Aj, Ont Ont i den..


Tjipp o hej o puss till pussberättigade, kram till övriga.. *hihi* 

Ovido - Quiz & Flashcards