Direktlänk till inlägg 30 december 2007

Tack!

Av Cecilia - 30 december 2007 14:16

Sitter här och lyssnar på musik..

Hittade en låt som jag fick av en vän en gång för ganska längesen..

Han tyckte den passade bra in på mig, den satte sig rakt i hjärtat när jag lyssnade på den..

Det är en låt som jag kan sitta och lyssna på hur många gånger som helst när jag känner mig lite låg.. 

Jag är inget stort fan av Uno Svenningsson i vanliga fall, men den här har blivit en klar favorit..

Det "roliga" är väl att  jag har samma namn som låten..

Känner väl inte igen mig i allt i texten, men en del.. 


Therese 


Låt ingen trampa på dig Therese.
Glöm inte bort att du är bäst.
Du är allt en man vill äga och ha,
men glöm inte bort att älska dig själv först.
Therese du, torka tårarna från din kind.
Jag har sett dig vandra som i trans,
ingen känner natten som du.
Rosorna dom vissnar alltid till slut,
men det finns nya Therese.

Vem vet vad som händer,
vem vet vad som kommer att ske.
Vem vet vad som händer med oss Therese.
Kom ut i kväll min sköna.
Jorden snurrar som förut.
Varför oroa sig för morgondagen.

Jag vet inte vad du väntar dig av mig.
Men här finns inget du behöver dölja Therese.
Vart jag än går så finns du här inom mig,
som en del utav mitt liv,
en del av min sorg och lycka.
Ge mig din hand så ska jag älska den.
Låt ingen få trampa på dig mer,
lita på dig själv nu.
Rosorna dom vissnar alltid till slut,
men det finns nya Therese.

Vem vet vad som händer,
vem vet vad som kommer att ske.
Vem vet vad som händer med oss Therese.
Kom ut i kväll min sköna.
Jorden snurrar som förut.
Varför oroa sig för morgondagen.

Vem vet vad som händer,
vem vet vad som kommer att ske.
Vem vet vad som händer med oss Therese.
Kom ut i kväll min sköna.
Jorden snurrar som förut.
Varför oroa sig för morgondagen.

Låt ingen trampa på dig Therese.
Glöm inte bort att du är bäst.
Du är allt en man vill äga och ha,
men glöm inte bort att älska dig själv först. 

 
 
Ingen bild

Anders

31 december 2007 11:30

Ja du... Uno är ju nästan lika bra som Rick Astley... ;) Hehehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 20 juli 2012 20:55

Ojojoj.. Nu blev det sådär igen.. Brutalt längesen man plitade ner nåt här..Men det händer ju så fasligt mycket hela tiden så man hinner ju inte med.. Men en snabb re-cap av senaste året då.. Blev färdigutbildad uska till slut, och hann dessutom in...

Av Cecilia - 30 maj 2011 14:35

Allting känns så bra så det är helt sanslöst egentligen. Det finns så många beslut jag tagit som jag undrat om jag gjort rätt i det ögonblicket. Men med facit i hand ångrar jag INGENTING. Hade jag inte gjort allt jag gjorde, så hade jag inte sutt...

Av Cecilia - 22 januari 2011 11:42

ÄNTLIGEN verkar det som att allting löser sig.. Sista månaderna har varit fasligt jobbiga.. Inget jobb, inget plugg, ingen a-kassa.. Kris a la max! Men, så äntligen.. Ett samtal igår och allting löste sig.. 2 veckor efter kursstart så ringer Ku...

Av Cecilia - 1 oktober 2010 14:55


Som dom flesta vet så har min kära sambo egen datafirma.. Och nu har de ett erbjudande på en dator som är mer eller mindre ett måste för alla som spelar.. Priset? Endast 6 995 kr.. Inte illa va?    En speldator med rätt prestanda till rätt p...

Av Cecilia - 23 april 2010 09:41

Det är med att uppdater bloggen ofta går visst inte så bra.. *S* Nu var det 1,5 månad sen igen.. Tiden bara springer iväg som vanligt.. Sist jag skrev hade Pyret inte ens hunnit bli en månad.. Idag blir hon 10 veckor! Det är helt otroligt.. Hon v...

Ovido - Quiz & Flashcards