Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Shattered. Broken. Torn.

Av Cecilia - 9 juli 2008 21:49

Så har de senaste två dagarna sett ut i omgångar..

Livet kan vara rätt tungt ibland..

Klockan 02,45 inatt var det 2 år sedan Pappa gick bort..

Det har gjort att livet blir en berg-och-dalbana mellan varven..

Tog en timmes promenad igårkväll vid 21-tiden för att försöka rensa tankarna lite.. Det gick väl sådär.. Men det var skön luft ute och behagligt att bara gå ensam och inte behöva bry sig om någon annan..


Efter att ha varit ute drygt en timme beslutade jag mig för att gå bort till pojken trots att det inte var det jag hade planerat..

Kände att jag behövde någon som bara kunde hålla om mig en stund.. Och på något vis får han mig alltid att le förr eller senare..

Spenderade natten hos honom vilken var väldigt lättande.. Att slippa gå hem till en tom coh ensam lägenhet där jag bara skulle fortsatt mitt tänkande..


Sedan imorse så följde jag med honom och tittade på en lägenhet.. Den var väl dock inte i bästa skicket och i mina ögon inte värd sitt pris.. Snacka om renoveringsobjekt.. Men men.. Finns nog säkert någon som vill ha den..


När vi väl hade skiljts åt efter lägenhetsvisningen så begav jag mig hemåt för att göra mig iordning..

Åkte ner till station och satte mig på tåget till Mjölby för att åka till graven..

Turligt nog var Mor min redan i Mjölby och väntade på mig så jag dels inte behövde ta bussen till kyrkogården, och dels inte behövde gå själv..

Det var ganska skönt på sätt o vis eftersom vi är så fruktansvärt lika..

Så vi stod en stund vid Pappas grav och bara pratade om allt möjligt.. Hur det var när han gick bort osv..

Det var första gången jag såg stenen i verkligheten sedan de satte dit hans namn.. Det gjorde det hela ganska mycket jobbigare..

Det blir så slutgiltigt på något sätt.. Men samtidigt är det skönt..


När vi var färdiga hos pappa fick jag skjuts tillbaka ner till stationen igen, och tog tåget hem till stan..


Sedan har dagen varit ganska lugn.. Var hemma en liten stund och tog igen mig, sedan ner på stan o köpa strumpor.. Jag får skylla på katterna att alla mina strumpor försvinner eller går sönder hela tiden.. *hehe*


Kvällen sedan har varit fruktansvärt passiv.. Känner att jag saknar att ha en dvd-spelare.. Måste nog skaffa en snart..


Just för tillfället försöker jag få ur min älskade lilla Nato en tid när hon ska ut o gå med sin promenadlimpa, så jag vet om jag kanske ska pallra mig ut en stund i den sköna kvällen..

Annars blir det nog sängen ganska snart..


Jobb imorron.. Kort dag.. Bara 3 timmar på eftermiddan..

Men ändå.. Fredag jobbar jag betydligt mer och jobbar även lördag.. Så fredag ska jag krascha hos bror min i Miss Kitty-land.. :Þ


Nä, ett glas hemmagjord flädersaft och sedan ut i naturen.. Njuta av luften och tänka lite på farsgubben.. =)


puss o kram på er..

 
 
Ingen bild

Mange

9 juli 2008 23:52

fint det var där..
är tungt att se stenen bara..

 
Anders

Anders

10 juli 2008 23:15

Fint inlägg... Du vet att jag finns här om du vill ha sällskap när du är ute o går eller så...

http://www.anderstankar.blogg.se

 
Ingen bild

Flygande isbjörn

27 juli 2008 19:17

Okej gumman, nu har jag faktiskt uppdaterat lite snabbt. Din tur!

 
Anders

Anders

18 augusti 2008 20:39

Hmm.. nu börjar det väl ändå bli dags för en uppdatering här... En gång i månaden är väl ändå inte för mkt begärt... ;-)

http://www.anderstankar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 20 juli 2012 20:55

Ojojoj.. Nu blev det sådär igen.. Brutalt längesen man plitade ner nåt här..Men det händer ju så fasligt mycket hela tiden så man hinner ju inte med.. Men en snabb re-cap av senaste året då.. Blev färdigutbildad uska till slut, och hann dessutom in...

Av Cecilia - 30 maj 2011 14:35

Allting känns så bra så det är helt sanslöst egentligen. Det finns så många beslut jag tagit som jag undrat om jag gjort rätt i det ögonblicket. Men med facit i hand ångrar jag INGENTING. Hade jag inte gjort allt jag gjorde, så hade jag inte sutt...

Av Cecilia - 22 januari 2011 11:42

ÄNTLIGEN verkar det som att allting löser sig.. Sista månaderna har varit fasligt jobbiga.. Inget jobb, inget plugg, ingen a-kassa.. Kris a la max! Men, så äntligen.. Ett samtal igår och allting löste sig.. 2 veckor efter kursstart så ringer Ku...

Av Cecilia - 1 oktober 2010 14:55


Som dom flesta vet så har min kära sambo egen datafirma.. Och nu har de ett erbjudande på en dator som är mer eller mindre ett måste för alla som spelar.. Priset? Endast 6 995 kr.. Inte illa va?    En speldator med rätt prestanda till rätt p...

Av Cecilia - 23 april 2010 09:41

Det är med att uppdater bloggen ofta går visst inte så bra.. *S* Nu var det 1,5 månad sen igen.. Tiden bara springer iväg som vanligt.. Sist jag skrev hade Pyret inte ens hunnit bli en månad.. Idag blir hon 10 veckor! Det är helt otroligt.. Hon v...

Ovido - Quiz & Flashcards